אבו-מאזן: "להציב דד-ליין לישראל לנסיגה מהגדה"

    דוד לזר No Comments on אבו-מאזן: "להציב דד-ליין לישראל לנסיגה מהגדה"
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שבסוף השבוע שעבר אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן "כי הוא מכין הפתעה מדינית לפתרון הסכסוך הישראלי", אמש נחשפו פרטים בתוכנית המדינית של אבו מאזן.

    בריאיון לסוכנות הידיעות איי.פי אומרים עוזריו של יו"ר הרשות כי אף בכוונת הראיס לפנות למנהיגים במערב ולמועצת הביטחון של האו"ם בכדי לכפות על ישראל את המהלך מדיני.

    פרטים ראשונים אודות התוכנית: בכוונתו של אבו מאזן לפנות לקהילה הבינלאומית על מנת שזו תציב 'דד-ליין' לישראל על מנת שתיסוג משטחי יהודה ושומרון לקווי 67, זאת על מנת שיוכל להקים במקום מדינה פלסטינית עצמאית.

    עוזריו של אבו מאזן טוענים כי בכוונתו להציג את התוכנית זמן קצר לאחר שהלחימה בעזה במסגרת מבצע 'צוק איתן' תסתיים. אבו-מאזן צפוי להציג באופן רשמי את התוכנית שאותה מכנים מקורביו 'מהפכנית', במפגש עם מנהיגים שונים השבוע ביום שלישי הקרוב.

    מקורבים לממשל הפלסטיני אומרים כי אבו מאזן "איבד את אשליותיו לאחר יותר משני עשורים שבהם המאמצים להגיע להסכם במשא ומתן לשלום כשלו".

    על פי הדיווח בכוונתו של אבו מאזן שיקבע תאריך מראש שבו ישראל תעזוב את היישובים ביהודה ושומרון "באמצעות מנגנון שיכפה על ישראל לסיים את הכיבוש".

    כאמור בסוף השבוע שעבר אמר אבו מאזן כי "אני מכין הפתעה מדינית לישראל. ומדובר בפתרון לא שגרתי, אבל אני לא אכריז על מלחמה עם ישראל, זהו פתרון פוליטי ודיפלומטי. אם לא נפעל מיד, ההזדמנות הזאת תאבד לנצח".

    ובישראל, סגן השר במשרד רה"מ אופיר אקוניס הגיב לתוכנית אבו מאזן: ״אין עם שמוותר על מולדתו, יו"ש הן ערש המולדת של העם היהודי. נסיגה לקווי 67 משולה להתאבדות לאומית. תוצאות הנסיגה מרצועת עזה לימדה אותנו שנסיגות לא מקרבות שלום – הן מביאות מלחמה. הסיכוי שהדבר יתממש דומה לסיכוי שבעזה יוקם נמל ימי ושדה תעופה בהסכמת ישראל״.



    0 תגובות